Як налаштувати баланс білого?
Ми вже говорили про баланс білого і визначили, що баланс білого залежить від колірної температури джерела світла.
Кольорова температура є об’єктивною складовою враження від кольору об’єктів та джерел освітлення, тож є визначальним чинником кольору предметів, освітлених тим чи іншим джерелом світла.
Колірну температуру позначають у Кельвінах (К).
Для прикладу, наведемо шкалу кольорових температур найпоширеніших джерел світла:
- 800 К – найнижче значення видимого темно-червоного свічення предметів (розжарений метал)
- 2000 К – горіння свічки
- 2360 К – вакуумна лампа розжарювання
- 2800-2854 К – лампи розжарювання із вольфрамовою спіраллю, наповнені газом
- 3200-3250 К – типові кінознімальні лампи
- 5500 К – денне світло, пряме сонячне проміння
- 6500 К – стандартне джерело білого світла, воно близьке до середнього значення сонячного світла
- 7500 К – денне світло, яке в основному відбите небом або при похмурій погоді
- 7500-8500 К – сутінки
- 9500-10000 К – чисте синє небо у північному напрямку перед сходом Сонця
- 15000 К – ясне блакитне небо взимку
- 20000 К – синє небо у полярних широтах
Зазначу, що дана шкала не претендує на абсолютну істину, а є лиш середніми узагальненими значеннями. Ви ж можете поекспериментувати і визначити для себе на практиці, що означає зйомка в тій чи іншій кольоровій температурі при різному освітленні.
Зазначу, що неправильно підібраний баланс білого може застосовуватись, як художній прийом. Але тут така ж ситуація, як і в професійній кінозйомці «з рук»: для того, щоб навчитись створювати красиві та ефектні кадри при зйомці без штативу, спочатку необхідно досконально оволодіти основним методом зйомки – зі штативу. Так і в нашому випадку: щоб створювати шедеври на основі вдало підібраного значення балансу білого, потрібно спочатку навчитись визначати його правильне значення при кожному конкретному освітленні.