Тайм менеджмент для фотографа
У швидкоплинності сучасного світу дуже важко встигнути за всіма змінами і новинками, які відбуваються у світі фотографії — нова апаратура, нові техніки, нові тренди — все це з’являється чи не щодня. Саме тому, щоб бути успішним і досягнути поставленої перед собою цілі, молодому фотографу така річ, як тайм менеджмент — є життєво необхідна.
Що таке тайм менеджмент?
Тайм менеджмент (англ. “time management”) — це вміння управляти своїм часом, а також ефективно його використовувати. Якщо говорити більш конкретно, то це контроль тих дій, які збільшують ефективність роботи. Дані знання стануть у пригоді тим фотографам, які прагнуть працювати самі на себе, а не на когось.
Інструменти ефективного тайм менеджменту:
1. Щотижневик
Молодим фотографам вартує завести щотижневик, в який можна записувати усі справи, які плануються протягом дня, тижня, місяця та року. Такий щотижневик може бути:
- В електронному форматі
- Додаток на телефон
- Паперовий щотижневик
- Google календар теж добре підходить для цього
Це потрібно для того, щоб навчитися ставити перед собою певні цілі. А потім крок за кроком досягати їх. А також, ведення такого щотижневика не дозволить вам забути про важливу зустріч або дзвінок.
2. Матриця Ейзенхауера
Це, мабуть, одна із найвідоміших схем поділу нашого часу, про яку багато вже хто чув, але не буде зайвим повторити ще раз.
Отже, це принцип розділення усіх справ на:
Важливі/Термінові — це справи, які треба було зробити вчора! Це невідкладні справи, кінцевий термін яких наближається до завершення, наприклад — ретуш весільних фото або оформлення фотокниги на замовлення; | Важливі/Нетермінові — ця група є ключовою у плануванні, бо саме вона може принести максимум результату. Тому, більшість свого часу треба перебувати в цьому квадранті. Наприклад, запланувати відвідати фототур чи майстер-клас з художньої фотографії, що в перспективі принесе багато користі молодому фотографу; |
Неважливі/Термінові — це справи, які мають бути виконані, але не наближають вас до поставленої мети. Наприклад: оплата комунальних послуг; | Неважливі/Нетермінові — це справи, які крадуть наш час і відволікають від роботи. Найкращий приклад — це соціальні мережі. Зайдеш на хвильку, а застрягнеш на цілий день. Саме тому, щоб ваше життя не проходило лише Вконтакте, Facebook та Instagram в цій категорії бажано не перебувати. |
3. Побільше кольору
Після того, як ви заведете щотижневик — розмалюйте його! Так, так, це захоплююче дитяче завдання допоможе вам наочно побачити скільки часу ви витрачаєте на ті чи інші заняття. Підберіть колір для кожної події, яка відбувається у вашому житті, наприклад:
- фотосесія, зустріч з потенційними клієнтами, участь у виставці і тд. — зелений колір
- особистий час — червоний
- обробка фотографій — синій
4. Do not break a chain або не переривай ланцюг
Я думаю, що багато хто чув про таку річ, що привичка виробляється за 21 день, але ж потрібно цей 21 день якось себе заставляти робити щось систематично. Суть ось у чому — щодня, не зважаючи ні на що, виконувати ту обіцянку, яку сам перед собою поставив (наприклад — постити щодня по одній своїй фотороботі в соцмережах, адже систематичний маркетинг є невід’ємною складовою успішного бізнесу) і якщо її зробив, то викреслити в календарі цей день. Через якийсь час, утвориться ланцюжок із цих викреслених днів і саме цей ланцюг систематичної роботи головне не переривати.
5. Розставте пріоритети в тайм менеджменті
В залежності від того, яку мету ви ставите перед собою, такі і мають бути пріоритети. Якщо це є організувати власну фотовиставку, то, ймовірно, потрібно збільшувати свою колекцію хорошими знимками, з яких потім можна обрати ті, які представлять вас, як фотографа. Або ж, якщо метою є знайти високооплачувану роботу в сфері фотографії, то ваше портфоліо має бути добре наповнене якісними фотографіями, а це можна зробити, відвідуючи фототури або ж майстер-класи.
6. Делегуйте!
Не робіть з себе “універсального солдата”, якому все під силу. Бо це не так.
Наскільки б нам не хотілося зробити все самому (бо я це зроблю краще), не робіть цього! Перечитайте ще раз пункт 5 — концентруйтеся на тому, що принесе вам максимум результату і в чому ви є компетентні, а все решта переделегуйте на тих, хто знає як це робити (рекламою може займатися PR manager, просуванням соц. мереж — контент менеджер і тд.)
7. Дедлайн
Не секрет, що найефективніше працюється в умовах обмеженості часу, саме тому, ставте дедлайни, які б тримали вас в тонусі. Наприклад — обробити весільні фото за два тижні, провести три майстер-класи по портретній фотографії за день, навчитися ретушу за тиждень і тд. Звичайно, все це можна розтягнути в часі, але подумайте, скільки всього можна встигнути, якщо цього не робити!
Сам собі менеджер
Перечитайте ще раз ці сім пунктів і оберіть для себе ті, які найбільше підходитимуть саме вам. Це може бути лише один метод, або ж поєднання декількох, а найкраще, якщо, перечитавши це, ви придумаєте власний принцип організації часу, який вам допоможе стати класним спеціалістом у сфері фотографії. Тільки не забудьте потім розказати нам про ваші досягнення! 🙂