SMM для фотографа. Поради та рекомендації
Кожен, хто починає кар’єру фотографа, рано чи пізно, стикається з такою ситуацією, що потрібно розширювати своє коло спілкування і шукати клієнтів з якими можна працювати. На сьогоднішній день найлегше це зробити за допомогою соціальних мереж, оскільки це безкоштовно і безліч людей ними користуються. Основним завданням SMM для фотографа є зробити свої послуги топовими в пошуковиках (Google, Yandex).
а можна спробувати все зробити своїми силами.
З чого ж почати SMM для фотографа?
Насамперед, слід визначитися з цільовою аудиторією, якій хочете продавати свої послуги фотографа.
- До прикладу, такою соцмережею, як Vkontakte здебільшого користуються люди віком до 25-ти років
- Facebook — міжнародна соціальна мережа, користувачі якої знаходяться по всьому світу, а вікова аудиторія є найбільш різноманітною
- Така мережа, як Instagram — може бути як альтернатива портфоліо, адже розрахована саме для поширення та коментування фотографій серед користувачів
- Pinterest — каталог ідей та натхнення. Чудове місце, куди фотограф може завантажити свої фотографії і поділитись ними зі своїми шанувальниками.
- Не зважаючи на те, що в мережі Twitter можна обмінюватись не тільки фотоматеріалами, але і відео-. Все одно, кількість активних користувачів з кожним роком невпинно зменшується.
Звичайно, найкращим варіантом є реклама себе у всіх найвідоміших соцмережах, але варто розуміти, що SMM для фотографа — це нелегка праця, яка може дати хороший результат лише в тому випадку, якщо систематично працювати над цим.
За допомогою соціальних мереж можна:
- Вивчати аудиторію
- Вести мікроблог
- Створювати портфоліо робіт
- Аналізувати відгуки про свою роботу
- Проводити акції та конкурси
- Вести свою статистику
- Залучати нових клієнтів
Для того, щоб мати можливість все це робити слід підготувати свою особисту сторінку, а при можливості і групу в соцмережах.
Обов’язкові атрибути сторінки фотографа:
- Аватарка, яка має бути реальною фотографією фотографа. Якщо ж це якась картинка, то це викликає настороженість та недовіру.
- Статус, який має заохочувати клієнтів скористатися саме вашими послугами, також має дати зрозуміти в якій сфері фотографії ви працюєте. Наприклад: “Весільний фотограф. Подаруйте собі можливість мати приємну згадку про найщасливіший день у Вашому житті”.
- Коротка інформація про себе, в якій можна вказати місце роботи, сімейний стан, освіту, досвід роботи у сфері фотографії.
- Контакти — номер телефону, емейл, скайп, посилання на інші соціальні мережі чи особистий сайт.
- Більш детальний опис хто ви — це позитивно впливає на вибір фотографа, адже для клієнта є важливим те, щоб певні погляди та моральні принципи співпадали із тим, хто буде фіксувати приємні моменти у житті.
- Багато друзів. Звичайно, чим більше друзів — тим більше потенційних клієнтів і тим швидше поширюється самореклама.
- Наявність спільних друзів — це важливий момент, адже коли потенційний клієнт бачить своїх знайомих у списку друзів фотографа, то він може поцікавитися якість роботи такого спеціаліста та дізнатися рекомендації.
- Підписка на тематичні групи — показує те, що такий фотограф готовий до навчання та самовдосконалення.
Щодо спільноти, то її оформлення має бути таке ж, як і оформлення особистої сторінки (аватарка, статус, коротка інформація і т. д.), але тут ще слід додати своє портфоліо. Крім того, на стіні такої групи слід викладати нові фото з фотосесій та робити до них опис, писати корисні статті та поради, робити акції та конкурси.
У постах обов’язково мають бути ключові слова, за допомогою яких вас буде легше знайти в інтернеті. Це можуть бути — фотограф Львова, весільна фотографія, весільний фотограф і таке інше.
Заохочувальні фотоакції
Приклади акцій в соціальних мережах:
- Акції в честь свят — Новий рік, Різдво, день армії, день закоханих і таке інше
- Конкурси для учасників групи. Наприклад, розіграші фотопослуг за репост
- Акції для постійних клієнтів — наприклад, п’ята фотосесія за пів ціни 🙂
Чим більше ви зробите для ваших клієнтів — тим ближчі вони будуть до вас. Утворюється так звана лійка продажів, суть якої полягає у відсіюванні незацікавленої аудиторії, а результатом є формування власної статистики.
Наприклад, є 100 друзів, з яких 80 лайкають ваші пости, з них 50 коментують ваші статті, 30 беруть участь у розіграшах, а 10 стають вашими клієнтами. Тобто, із 100 підписників може бути 10 потенційних клієнтів. Це дає можливість робити прогнози на майбутнє та ставити перед собою конкретні цілі.
Як почати формувати базу потенційних клієнтів?
Або, що потрібно робити, щоб на фотографа звернули увагу потенційні клієнти?
- Щодня додавати людей в друзі
- Залучати людей за допомогою акцій, конкурсів, постів, розіграшів
- Використовувати платну партнерську рекламу в інших пабліках або й, навіть, у соцмережах (наприклад, у Facebook)
- Регулярно і в той самий час викладати нові цікаві статті. Це можна робити самостійно або за допомогою певних допоміжних ресурсів, які автоматично публікують пости в вашій групі без вашої безпосередньої участі. Єдине що потрібно — зробити резерв статтей наперед
- Підтримувати дискусії в коментарях з активними користувачами
- Задавати запитання або давати відповіді в тематичних групах чи пабліках
- Вести статистику
- Комунікувати з клієнтами — вітати з днем народження, святами, після фотосесій питати чи сподобалося, які є побажання чи зауваження. Все це є дуже важливими елементами SMM для фотографа
Якщо ж виникає проблема з саморекламою, то слід проаналізувати те що ви робите, адже найбільш поширеними помилками в просуванні є відсутність цілей і стратегій. Без чіткого плану і усвідомлення, як його виконати досягнути хороших результатів досить важко, адже SMM для фотографа — це не настільки просто, як здається з першого погляду.
Також, на кількість клієнтів негативно впливає оформлення сторінки чи групи в соцмережах. Саме так, мало просто створити свій акаунт чи паблік, потрібно ще й правильно вміти представити себе, як хорошого спеціаліста.
Наступною помилкою є погана якість контенту, адже ті пости, які публікуються, щодня переглядаються потенційними клієнтами. І якщо ця інформація буде нецікавою, то й кількість людей, які їх переглядатимуть, буде невеликою.
Останньою помилкою є мала активність або взагалі її відсутність. Недостатньо просто створити сторінку чи групу, а після того не розвивати їх.
І остання порада — ставте перед собою недосяжні, на перший погляд, цілі, адже якщо чогось дійсно сильно хотіти і прикладати для того максимум зусиль — все вийде, а результати перевершать очікування.
Тому дійте, дійте і ще раз дійте!