Олена Кравцова. Інтерв’ю з фотографом

Олена Кравцова – фотохудожниця та просто гарна жінка. Її роботи наповнені теплом і добротою. А чим наповнена її творча душа – читайте нижче у нашому з нею інтерв’ю.

Як фотографія стала частиною твого життя?

Напевно, перші проблиски були в 2007 році. Це були автопортрети. Я мала старенький бездзеркальний Олімпус. З ним і експериментувала. Зараз от переглядаю ті фотографії, і розумію, що вже тоді відчувала, що робила, і що мені подобалось. З часом я почала пробувати себе в різних жанрах, сферах. З 2009 року вже брала комерційні замовлення, фотографувала більш активно. Але останні два роки я повністю присвятила себе фотографії. Я покинула свою основну роботу і сконцентрувалася на тому, що раніше було просто хобі.

Весільна фотосесія під дощем

Закохані під дощем

Що стало основою для твого професійного розвитку?

Спочатку все було з інтернету. Перші рік-два. Потім відвідала кілька майстер-класів у Львові. У 2010-11 роках теж ходила по усіляких фотографічних заходах, щоб вчитися. А вже після цього знову настала стадія самонавчання. В минулому році зацікавилась студійною зйомкою. Відвідувала заняття в фотошколі для вивчення обладнання, світла та особливостей зйомки в приміщенні. На мою думку, якщо щось цікавить, можна спочатку самому вчитись. Але краще, якщо є можливість побачити досвід інших, чогось в них повчитися.

З якими труднощами зазвичай може стикнутися фотограф?

Найбільші труднощі фотографів – це те, що вони не встигають проводити творчі зйомки для себе. Ми переважно працюємо для замовників. А от ті ж класики робили не тільки комерційні фотосесії, вони ще фотографували для себе. Треба частіше проводити такі зйомки. В подібних роботах ми розвиваємось. Робимо щось незвичне, не боїмось експериментувати, витворяти. Трудність – вирватися із буденних справ і робити хоча б 2 творчі зйомки в місяць суто для себе. Придумати щось таке цікаве, щоб ти потім міг цими кадрами пишатися.

Хто із класиків фотографії подобається тобі найбільше і чому?

З класиків подобаються ті, хто були майстрами у портретному жанрі. Особливо, психологічному портретному. Річард Аведон робив цікаві кадри. У мене навіть на заставці його робота (показує на телефоні обкладинку на робочому столі – Є.В.). Також в цьому жанрі подобається Хельмут Ньютон. У нього незвичайні психологічні портрети. А ще Арнольд Ньюман. Кого-кого, а от його стиль варто наслідувати. Робити щось схоже.

Класики подобаються й тим, що знімали дуже багато відомих особистостей. І ти ніби дізнаєшся якусь частинку цих відомих людей.

Особливо, коли «зірок» фотографували в їх середовищі, це, здається, найкраще, що може бути. Тобто, ти бачиш не тільки людину, а те, що довкола неї, певну історію, пов’язану із особистістю. Я називаю це портретом в середовищі. Людина в сфері своєї діяльності. Все, що довкола, доповнює її, розкриває внутрішній світ.

Що може стати натхненням для вашої творчої душі?

Люди та їх емоції. Коли я дивлюсь на фотографії людей, мені подобаються їх посмішки, очі. Ось це надихає найбільше. Люди викликають найбільше емоцій. Тому моя основна спеціалізація – портрет. Спілкування з людьми для мене найважливіше. Нещодавно у мене була сімейна зйомка. Там була класна маленька дівчинка, золотоволоса, в окулярах. Її звати Олеся. Вона так цікаво розповідала про шахи, що вона в них вміє грати. Вона з таким азартом говорила на цю тему. Потім, в якийсь момент, відбувся такий вибух емоцій, що вона всередині сама себе не стримувала. І от зловити цей момент – найважливіше для мене. І це стосується не тільки дітей.

Портрет жінки

Замріяна жінка

Фото жіночої фігури

Силует

Силует жінки біля пальми

Трохи екзотики

А як часто ти фотографуєш для себе?

Зараз вже почала частіше. От ви просили розповісти детально про якусь конкретну зйомку, розібрати її. Була у мене одна творча зйомка в кінці літа. Тематична фотосесія з конями у Шевченківському гаю. Там є таке місце, куди можна приходити кататися на конях. От і з’явилась ідея. У них там 3-4 коника-красеня. Ми вирішили тематично вдягнути моделей і на заході сонця пофотографуватися з конями. Обробку зробили в теплих тонах, з легким жовто-коричневим тонуванням. Фотосесія була на природі, спілкування з тваринами додавало позитивного настрою і моделям, і мені. Кінцевий результат сподобався всім. Кадри, на яких промені на заході сонця окутують з усіх сторін і дають приємні тіні на обличчі. Такі творчі зйомки потім приносять замовлення. Тому що люди дивляться на ці фото, в яких все ідеально, і собі хочуть такі знімки.

Олена Кравцова. Дівчина з конем

Погляд

Дівчата та коні

Фотосесія в Шевченківському Гаю

Олена Кравцова про тренди у сучасній фотографії

Які тренди найбільш до вподоби тобі?

Подобається тренд натуральності. І в ретуші, і у фотографуванні. За кордоном це почалося набагато раніше, ніж у нас. Наступний тренд, який теж давно поширився за кордоном, а до нас поки не дійшов – проекти. Фотографи за кордоном працюють рік, два, десять над якимось певним проектом, на конкретну тематику. А потім роблять виставки чи друкують книжки. Оформлювати зйомки у проекти – дуже круто. Тому що це робота на перспективу. Це не окремі зйомки, або їх підбірка. Проекти – окремі історії різних людей, об’єднання під однією темою. Мені здається, цей тренд має потенціал для розвитку в Україні.

І на завершення, наше улюблене питання: твої поради фотографам-початківцям?

  • Вчитися і багато фотографувати!
  • Мандрувати для натхнення і щоб розширювати свій кругозір!
  • Розвиватися! (придумувати свої творчі зйомки)
  • Ну…і завжди оцінювати світло на місці зйомки 🙂

Олена Кравцова

Олена Кравцова

Фотограф

Займається фотографією з 2007 року. Заради фотомистецтва покинула основну роботу. Улюблений жанр – портрет. Має намір розвиватися у фотопроектах.
Facebook-сторінка
Сайт фотографа

There is 1 comment for this article

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.