ТОП 5 порад де знайти клієнтів для фотографа

Перед кожним підприємцем постає питання: де знайти клієнтів, які б користувалися його послугами? Фотографи — не виключення. Інколи, це питання настільки турбує тих, хто тільки роздумує, як стати фотографом, що вони перестають займатися фотографією, бо бояться, що їхні послуги не будуть користуватися попитом.

Ось декілька ідей, які вам можуть допомогти:

Де знайти клієнтів? Чоловік у діловому костюмі перед вибором

Ми допоможемо відповісти на вічне запитання: де знайти клієнтів для вашого фотобізнесу?

Тепле коло знайомих

Це, мабуть, найперше, що повинен зробити починаючий підприємець — звернути увагу на коло свого спілкування. Здебільшого, першими клієнтами фотографа-початківця стають друзі, родичі, знайомі. Слід розуміти, що співпраця з цими людьми — не для заробітку, а для отримання досвіду та формування свого портфоліо, що в перспективі принесе значно більше доходу.

Рекомендації/Реферали

Найдієвіший спосіб збільшити коло своїх клієнтів, або як його називають в народі “сарафанне радіо”. Позитивні відгуки про надані послуги найкраще впливають на репутацію спеціаліста. Для того, щоб наявні клієнти надавали рекомендації — слід про це домовитися заздалегідь, адже це теж своєрідна оплата праці, яка не є обов’язковою. Після того, як фотограф отримав відповідну оплату, він вже не може вимагати від клієнта ще й рекомендацій, якщо про це не було домовлено раніше. Варто визначити для себе мінімальну кількість рекомендацій, яку ви хотіли б отримати і озвучити це клієнту.

Є три варіанти, якими рекомендації можуть бути:

  • Клієнти рекомендують вас, як спеціаліста. Цей варіант є найбільш розповсюджений, але менш дієвий, адже в будь- якій ситуації завжди присутній людський фактор — клієнт може пообіцяти, але забути це зробити.
  • Клієнти рекомендують вам потенційних клієнтів. Даний вид є найбільш результативним, але менш використовуваним. Не завжди клієнти з охотою можуть дати номери телефонів своїх друзів та знайомим для того, щоб сам фотограф зателефонував до них та запропонував свої послуги.
  • Реферальні рекомендації — даний вид передбачає винагородження того клієнта, який порекомендує своїх друзів та знайомих, а ті, в свою чергу, скористаються послугою фотографа. Такою винагородою може бути безкоштовна фотосесія, безкоштовна ретуш фотографій, майстер-клас тощо. Але, знову ж таки, все це потрібно обговорювати передчасно.
Усі ці способи є дієвими, але пам’ятайте — ви НЕ можете вимагати від клієнта рекомендацій!

 

Потиск руки між клієнтом і підприємцем

У соціальних мережах можна знайти багато потенційних клієнтів

Соціальні мережі

Такий варіант є дуже дієвим в наш час, головне правильно вести свою сторінку чи групу в соцмережах, адже SMM для фотографа — це запорука успіху. Але вони лише частково відповідають на питання: де знайти клієнтів?

Саме тому, слід не забувати:

  • Додавати нових людей в коло своїх друзів, щоб збільшити приріст клієнтів;
  • Проводити різноманітні акції та розіграші, головним призом яких буде ваші послуги;
  • Оновлювати інформацію та демонструвати результати своїх робіт.

Подарункові сертифікати

Приклад подарункового сертифікату для фотографа

Подарункові сертифікати зацікавлять і приваблять нових клієнтів

Це відносно новий вид залучення клієнтів, який в Україні лише набуває популярності, але за її межами вже знайшов безліч прихильників. Мабуть, багато хто бачив подарункові сертифікати на певну суму в різних супермаркетах чи косметичних магазинах, які можна придбати та подарувати своєму другу, чим самим оплатити його покупку повністю або частково. Щодо сертифікатів для фотографа, то вони можуть бути найрізноманітнішими, все залежить від вашої уяви.

Наприклад, сертифікати можуть надавати:

  • Знижку на фотосесію;
  • Макіяж вашим коштом;
  • Обробку фотографій за пів ціни;
  • Оформлення фотокниги зі знижкою тощо.

Оформити їх можна як самому, так і з допомогою спеціалістів, які можуть зробити дизайн таких сертифікатів. Поширювати їх можна серед наявних клієнтів, які можуть використати їх самі або ж подарувати комусь. Також можна дарувати їх на день народження своїм друзям та знайомим або розігрувати в соціальних мережах. А для любителів непередбачуваних поворотів подій — їх можна роздавати просто на вулиці перехожим!

Взаємовідносини з колегами

Співпраця з колегами-фотографами може виявитись вельми корисною

Співпраця з іншими фотографами

Якщо коло ваших знайомих — це професійні фотографи, тоді це чудова можливість почати співпрацю один з одним. Є різні ситуації, коли щось може піти не так, і виникає накладка з фотосесіями; або поламався комп’ютер і нема можливості обробити фотографії, чи фотограф захворів і потрібна негайна заміна, щоб не втратити клієнта. Саме тому добре мати друга-фотографа, який завжди напохваті. Для молодого спеціаліста — це хороша можливість розширити коло свого спілкування і розвинути свої навички та вміння, а для досвідченого фотографа — це можливість розвантажити свій напружений графік і стати фотографом-наставником.


А які способи залучення клієнтів використовуєте ви?

Пишіть про це в коментарях і пам’ятайте, що головне якісно робити те, що любиш і питання де знайти клієнтів зникне саме собою 🙂

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.