Основи пейзажної зйомки ч. 2

Зробити гарну пейзажну фотографію – завдання не з простих. Часто навіть професійні та досвідчені фотографи стикаються із проблемою, як же зробити так, щоб побачена очима природня краса так само відображалася і на їхніх фотографіях. “Українська фотографія” знає декілька прийомів, які слід застосовувати у цьому жанрі, та із задоволенням поділиться ними зі своїми читачами.

У нашій попередній статті ми говорили про перше та основне правило – правило “золотої години”. Детальніше про нього можете прочитати тут (Основи пейзажної зйомки ч. 1).
Існує ще один перевірений прийом, який часто рекомендують використовувати у пейзажному фото. Стосується він кривих ліній у кадрі. Якщо лінії прямі – то кадр виглядає статично і у ньому не відчувається рух. Якщо ж у кадрі використовуються криві лінії, до яких добре адаптується людське око, то кадр виглядає динамічним та створює ефект присутності. Наприклад, якщо Ви знімаєте гірський пейзаж, то для такого ефекту рекомендується знімати стоячи на гірській стежці. Тоді глядач на Вашому місці буде уявляти себе. У нього складеться враження, що саме він у той час був в горах та фотографія сприйматиметься ним набагато краще.

Зйомка з використанням гірської стежки. Боржава

Зйомка з використанням гірської стежки. Боржава

Також при виборі цього жанру слід користуватися загальновідомими правилами перспектив. Перспективи бувають двох видів:

  • лінійна;
  • тональна.

Використовуючи основні правила лінійної перспективи щодо величини об’єктів по відношенню до їх розміщення та сходження усіх паралельних ліній в одній точці, Ви допоможете глядачеві сконцентрувати увагу на головних об’єктах фотографії. А ще, завдяки лінійній перспективі, матимете змогу передати просторове розташування об’єктів зйомки по відношенню один до одного та виділити головний об’єкт серед інших.

Фото з використанням лінійної перспективи

Фото з використанням лінійної перспективи

Тональна перспектива допоможе Вам передати природні тональні переходи у Вашій фотографії. Якщо Ви зможете побудувати фотографію з поділом тональностей за принципом від найтемніших до найсвітліших об’єктів чи навпаки, то у Вашого глядача виникне відчуття глибинної протяжності об’єкту та тривимірного простору у фотографії.

А Ви знайомі із правилами перспектив? Чи стараєтеся використовувати їх на практиці, щоб надати об’єму Вашій фотографії?

 

Основи пейзажної зйомки ч. 1
Основи пейзажної зйомки ч. 3
Основи пейзажної зйомки ч. 4

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *